tisdag 29 januari 2013

Super Ella

Åh Ella var så otroligt fin att rida idag! Som vanligt var hon stel från början så jag tänkte att jag skulle prova en annan metod och det var att försöka jobba henne lite tidigare och på så sätt blir hon varmare fortare och det behöver inte gå en timme innan hon är varm. Verkade funka bra så så får det bli i framtiden också.
Man kan säga att jag testade det mesta idag. Innan så har jag inte känt henne och varit försiktig med att hitta knapparna och mest känt mig fram. Men idag var det andra bullar! Tog tag i saker fortare och krävde lite mer utav henne och pressade henne lite. Och varför har jag inte gjort det tidigare? Hon blev så sjukt fin att jag satt och log när jag red.

Man får uppfattningen om henne att hon är känslig, man kan inte ta i henne och inte heller skänkla. Men det visade sig att hon bara har lurats och att hon bara är lat. Springer iväg för minsta lilla men icke idag för nu gav jag mig fan på att rida och faktiskt kräva någonting utav henne. Hon hade super fin form hela tiden även i övergångarna. Dock så tar hon ibland tag i bettet när hon inte orkar mer och drar framåt. Snacka om att min rygg inte är så glad på det. Men det är bara att säga till henne och så kommer det att försvinna med tiden som hon blir starkare. Nu vet jag iallafall att jag faktiskt kan kräva mer utav henne utan att hon blir över känslig och stressad!

Så himla kul! I morgon blir det en uteritt för henne och lite jobb. Luna fick tyvärr stå idag pga att hon ännu inte har snösulor och det var kramsnö. Men då kanske hon hoppar som en Gud i morgon istället! Troligtvis ska hon få hoppas på fredag också!

/Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar