fredag 25 januari 2013

Lyckad tömkörning

Äääntligen är fredagskvällen här och fy fasikens så skönt det är att slippa tänka på skolan för några dagar!

Min fredagskväll startade riktigt, riktigt bra med en superduper duktig häst vid tömkörningen. Man kan verkligen inte tro att han inte jobbats ordentligt på vääldigt många veckor för fy så trevlig han var att ha och göra med.
Jobbade honom mycket på volter för att få honom att släppa fint i sidorna och kanske försöka vila lite på sitt steg och acceptera bettet fint. Gick väldigt, väldigt bra, han kom ner i en fin låg form och jobbade på mycket fint med ryggen, vilket är mitt fokus, att få honom att jobba med ryggen mycket för där behöver han stärkas något otroligt för att han ska orka korta upp sig och komma till en högre form. Så fokusen låg alltså idag på att få honom i en fin låg form, få honom att vila på sitt steg och få upp ryggen, och jag kan inte klaga på något, för han var riktigt jäkla trevlig idag alltså! Det är just detta som påminner mig om hur underbar han är att jobba när vi samarbetar korrekt med varandra, underbar känsla som jag vill uppleva om och om igen!

Hade i tanken att han skulle få trava lite också, men p.g.a att jag velade så dant så kändes det bäst att inte göra det utan att avsluta när det gick som bäst!

Alltid efter att vi kommer in i stallet efter en motionsrunda så är han så himla mysig, ställer sig i gången, hänger med huvudet, alldeles pömsig i ögonen och vill gärna vara med och titta när jag plockar med hans utrustning och så får man inte glömma att klia huvudet lite, han gör alltid samma sak, borrar in huvudet i magen på mig, står så en stund och sedan börjar han klia och vill gärna att man gnuggar honom i pannan, för det är ju sååå skönt tycker han! Han fäller dessutom en hel del just nu vilket gör att det är extra skönt om man gnuggar lite hårdare!

Idag har verkligen varit en sådan dag när jag verkligen får allt klart för mig, varför jag håller på med hästar. För att dem är sådana otroliga djur. Och jag får framför allt klart för mig varför det är just Bagheera, för att han är precis som mig, fast i hästform, bättre kan det väl inte bli? Han är helt enkelt en underbar häst som jag inte kan slita mig ifrån, min bästa fis! :)

från i somras

Förutom att ha haft ett toppen pass med B så har jag burit cirka 21 stycken små höbalar på cirkus 13kg styck nerifrån stallet och upp till skullen, kan ni gissa om jag var trött efter ett par stycken? Överansträngde mig dessutom så att jag knappt kunde andas, böja mig ner, eller överhuvudtaget ens röra mig, vilket kanske var lite mindre bra! Men å andra sidan så har vi bara endast ett par stycken kvar, som jag ska försöka att få upp imorgon! Hurtig eller vad? ;) 




Före

Efter

Inte nog med detta, jag har också burit ner två spånbalar från skullen och lagt in nytt i Bs box så att det blev lite extra mysigt! Brukar vanligtvis endast lägga in en åt gången, men idag tyckte jag att han skulle få det extra, extra mysigt så så fick det bli! :) 


Före

Efter

Imorgon bitti har jag och Soffan planerat en mysig morgontur, och S tar med kameran, så kanske att det ploppar upp lite bilder här imorgon? Vem vet? 
Nehe, hörrni! Pyjamasen är på, mystofflorna är på och jag planerar på att lägga mig i soffan ett tag och bara ta det lugnt, och jag ska försöka mig på att inta posen som min lilla Kissie har på bilden nedan, undra om jag lyckas? Blir förmodligen ingen vacker syn, men va fasikens det är ju fredag! 


Go kväll på er! 

/Anna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar