tisdag 22 januari 2013

Stackars Thea

Idag har det varit en händelserik dag!
Var som sagt hos veterinären på förmiddagen eftersom att Thea har kliat sig så mycket i örnonen. Hon kliar tills hon blöder och får sår. Vi har kört med dropp i örat som tyvärr inte har fungerat då vi använt det i två veckor utan resultat, så fort man minskar ner lite som det står att man ska göra så kom det bara tillbaka. Så åkte till vet istället så att vi kan få bukt på problemet. Och mycket riktigt så var det en svamp infektion, vi har fått en ny dropp som vi ska droppa i örnonen. Men som innehåller kortison så hon har legat däckad hela dagen och är super trött. Och på allt det så måste hon även ha en fin "dumstrut" på sig vilket hon inte alls gillar. Hon springer in i dörrar och väggar hela tiden men hon vänjer sig väl.
Meningen var att hon skulle vara hemma själv idag när jag hade skolan då jag bara hade en lektion på 1½ timme och vi håller på att försöka vänja henne med att vara hemma själv lite längre än när vi bara går ner och handlar. Men hon fick åka hem till min mamma istället eftersom att hon hade tratten på sig. Förstå att komma hem och så har hon fastnat med den där någonstans, usch! Det vill jag inte vara med om!

Nu ska jag strax slå på en film eller två och vänta på att mannen ska komma hem med bilen!


/Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar