söndag 13 januari 2013

Migrän

Hej på er!
Jag hoppas att ni alla mår bra? Jag själv mår inte särskilt bra, migränen slog ju till igår kväll och har inte helt vilja släppa ännu. Så vad står på schemat idag tro? Jo vila, jippi va roligt!.. För jag älskar att vila verkligen. Men det är väl bara att lyssna på vad kroppen säger och gilla läget helt enkelt, jag hoppas att migränen vill släppa tills imorgon i alla fall!

Igår under bion halv sov jag mig igenom filmen. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, huvudet var på bristningsgränsen, mina tinningar pulserade och jag var hur varm som helst, riktigt obehagligt faktiskt när man inte riktigt kan göra något åt det då man är mitt uppe i en film. Så jag fick försöka sova under tiden filmen var då ljuset var alldeles för starkt för mina ögon, jag är ljuskänslig redan innan och när jag har migrän blir det sju resor värre. Efter bion kändes det i vilket fall en gnutta bättre, men inte helt OK.
Synd att jag skulle behöva sova mig igenom filmen, men av de snuttar jag såg så kan jag väl komma fram till att det ändå inte är min typ av film helt enkelt. Men Emma tyckte den var jättebra så det är ju bra det! :)

När jag kom hem stupade jag i säng direkt för då var jag tillbaka i samma hemska stadie som i början av bion. För dem som inte har sådan kraftig migrän som mig är det nog svårt att förstå hur illa och jobbigt detta är. Jag har levt med det i massor av år och det blir aldrig bättre, mitt normala stadie på dagarna är oftast med lite huvudvärk hela tiden, jag har haft det så himla länge att jag blivit van med det, vilket är helt sjukt, men doktorn verkar ju inte riktigt vilja hjälpa till så vad kan jag göra?

Som ni förstår så kommer jag inte titta in här så mycket mer idag utan vi får hoppas att Sofie håller stämningen här då jag behöver gå och lägga mig ett tag till. Men vi hörs när vi hörs!

Ha en fortsatt trevlig söndag! :)

Loppen :) 

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar