måndag 28 januari 2013

Hästen ledig & jag ledig

Go' kväll på er!
Idag har, som rubriken lyder, både jag och Bagheera varit lediga och fått vila upp oss lite granna. Bagheera har nog inga större problem med att vila utan det är nog snarare jag som haft lite jobbigt med att vila och ta det lugnt då jag är van med fart och fläng, men det är dags för mig att varva ner lite ibland också och hinna stressa av lite och sedan samla kraft igen. Så min eftermiddag har gått åt till att plugga lite och kört ett träningspass på 35 minuter för att få göra av med lite energi åtminstone!

Övrigt idag har det inte hänt mycket alls mer än detta och skolan såklart, där det dock inte gått allt för bra då jag helt tappat gnistan. Men hoppas att hitta den snart igen, då jag verkligen inte har tid med sånt trams nu, för veckorna är fullspäckade med saker som ska göras enda fram till de sista två veckorna i skolan innan jag går ut nian. Så det gäller att ligga i och inte halka efter, blir dock lätt att man gör det tyvärr i min skola, då det är väldigt mycket fritt arbete hela tiden, jag har knappt en timmes fast pass i veckan som jag måste gå på utan större delen av min skoltid är fri och det betyder ju alltså väldigt mycket eget ansvar att man håller koll på att arbeten blir klara i tid och inlämningar är inlämnade på den dagen det ska in och inte tre år senare, typ. Och jag har nog blivit lat den senaste tiden och nog inte lagt ner så mycket arbete som jag nog egentligen borde ha gjort, och självklart slår det tillbaka på en själv i slutändan. Men det är bara att försöka kämpa upp igen och ta vara på den sista tiden på bästa möjliga sätt! :)

Nu ska jag lägga mig i min säng bästa säng, som jag förövrigt inte sovit i på snart en månad, med datorn i knät och titta på ett avsnitt av någon serie innan John Blund kallar. Hörs imorgon, natti! :)

Sötis :) 


/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar