söndag 13 januari 2013

Söndags ridning

Det blev lite bråttom förut när vi skulle till ridhuset då vi hade bokat det en timme tidigare än vad vi räknat med men vi hann ändå. Vägen dit var lite mindre rolig då det var is under snön på vissa ställen som dom gick igenom. Så jag var glad att jag hade satt på Luna lindor och Boots för att det behövdes verkligen!
Idag var hon lite mer motsträvig mot vad hon var igår men jag försökte jobba igenom henne så gott jag kunde innan jag skulle hoppa upp på Ella. Hon behövde ändå inte gå så hårt idag eftersom att hon inte är helt igång ännu.
Ella var rolig att rida, håller fortfarande på att lära mig hur hon funkar osv men idag hade jag Lisa till hjälp också eftersom att hon var med. Det gick riktigt bra tillslut, dock hade jag det bettet som Lisa brukar rida med och inte tredelade som är svårare att rida på men det var skönt att känna hur hon känns när hon går som bäst!

Kommer strax upp en planering för hästarna under veckan!

/Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar