lördag 19 januari 2013

Dagens aktivering

Hej på er!


Nyligen hemkommen från en väldigt (!!) kall uteritt i sällskap av Fanny och Bullen. Bagheera var inte (!) glad när jag kom ut till stallet då han fortfarande stod inne i boxen p.g.a att det skulle ha varit ihopsläpp med en ny häst som kommit, men p.g.a strul så blev det inte så. Så han var måttligt irriterad när jag stod och borstade honom. Stod och slängde med huvudet, skrapade i marken och var allmänt arg på mig, stackars liten! Men tillslut fick han komma ut och då blev han mycket gladare igen, vilket var tur det, för att rida en sur B är inte att leka med, haha!

Red samma sväng som jag och Sofie red igår just för att B ska bli van med den turen så att vi även kan rida den slingan själva utan sällskap för den var riktigt bra, alldeles lagom! Och det gick bra även idag, dock var han lite mer osäker idag än igår då han höll täten idag då Bullen inte riktigt hinner med Bs stora steg, så han blev lite osäker ibland och hoppade till för det ena och det andra. Men förutom det så gick det jättebra!
Men fy så kallt det var -16 grader stod det på termometern innan vi stack iväg från stallet, burr burr! Men vi överlevde och till min hjälp att hålla värmen så red jag ju barbacka så värmen från Bs kropp steg genom täcket och in i min kropp, hade det inte varit för det så hade jag nog nästan frusit ihjäl, haha!

Det var och är fortfarande så otroligt vackert ute just nu, alldeles magiskt vackert! Trots att jag hatar vintern så kan jag verkligen inte låta bli att tycka det, för wow säger jag bara, det känns som att man är i ett sagoland! P.g.a att det var så otroligt kallt så hade jag lite svårt att få till några bra kort, men något kort blev det i alla fall.



Imorgon satsar jag på att kunna rida denna slinga själv utan sällskap, hoppas att B är på min sida! :)

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar