måndag 14 januari 2013

Dagens ridpass

Red som sagt Ella idag. Tog först en liten uteritt som uppvärmning och så fick hunden springa av sig på samma gång. Red lite på fältet sen och det gick faktiskt ganska bra men jag önskar att jag hade haft lite mer tid för då hade jag verkligen fått igenom henne även med det tredelade. Det är så mycket häst att rida ihop så varje ridpass blir ungefär som ett gympass känns det som, eftersom att jag har en hemsk träningsvärk haha!
Övade mycket på övergångar från skritt och trav och samtidigt få ihop henne i övergångarna också. Framförallt från trav till skritt så vill hon bli lite lång men det kommer nog med tiden. Galoppen gick super bra i höger och jag orkar rida mer där än i vänster, där var hon jätte hård och motsträvig i halsen så gav mig inte in på det allt för mycket då jag inte ville bråka när jag inte känner henne och vet hur jag ska göra men det får jag hjälp med i morgon!
Tyckte iallafall att det kändes bra och jag kände inte någon skillnad från i söndags när hon hade kimbelwick och idag tredelat, mycke svårare ridning med tre delat men mer ärligt!

/Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar