onsdag 30 januari 2013

B & R

Hejsan på er!
Har varit helt seg under eftermiddagen och knappt orkat hålla ögonen öppna, jag vet inte riktigt vad som hände strax efter lunchen, men helt plötsligt så blev jag bara helt tok trött och orkeslös, så hade det funnit en säng till hands hade jag inte tvekat att hoppa ner i den och tagit en tupplur. Men så var ju inte fallet så jag fick lov att hålla ögonen öppna helt enkelt!

Har varit i stallet under kvällen och fixat och donat lite granna! Fy så blaskigt det har varit idag, regn och plusgrader är inget att hurra över direkt, så det har ju minst sagt varit sliskigt och halt ute idag, nästan så att man halvt slagit ihjäl sig.
Även idag hade jag Roffe och vi red ut en sväng på cirkus 40 minuter ihop med Sofie och Ella. Var inga problem överhuvudtaget och var lika mysigt som alltid att rida Roffe mannen! :)



Eftersom att B fortfarande ej har en sko så fick han vila även idag. Fick gå ut en sväng i liten hage på cirka 25 minuter under tiden som jag agerade "förste bajskorv letare" i boxen, haha! Sedan efteråt blev det lite borstning och självklart fick han en näve havre, för han behöver ju ännu mer energi, haha, och sedan fick han gå in boxen igen. 
En riktigt tråkig dag för B med andra ord. Och trots att folk säger "hästarna behöver inte ridas varje dag", i mitt fall är det så, eller åtminstone motioneras/stimuleras på något sett för att han inte ska gå ihjäl. Och jag har märkt på honom idag att han inte är allt för nöjd, då han hela tiden jäklas och vill inte gå när jag säger gå när vi ska ut från boxen eller förflytta oss någon annan stans, så han gör lite revolt kan man väl säga "får inte jag stimuleras så ska du banne mig inte få som du vill." ;) 
I övrigt mår B bra och är lika charmig som vanligt! 

På fredag kommer hovis ut under dagen och fixar nya fossingar, så vi får stå ut med en vilodag till och sedan är vi fit for fight igen! :) 

B, Fighter och Ramiro 

/Anna 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar