tisdag 22 januari 2013

Inspirations källa

Jag har massvis med låtar som spelas i mina hörlurar dagligen, vilket jag antar att många av er läsare också har på ett eller annat sett. Musik är en väldigt stor del av mitt liv, den får mig att koppla av. Känner jag mig på något sett ledsen eller att jag inte riktigt vet vad jag känner så händer det att jag sätter på en sorlig låt, bara för att få känna mig lite nere ett tag och sedan kunna släppa det för att sätta på någon mer glad låt.
 
Under ett par gånger som jag ridit så har jag haft musik i öronen och wow vilken skillnad det blir på mig. Jag kan släppa alla tankar som ligger i bakhuvudet och grubblas på som stör min konsentration på B och istället kunna koppla av med hjälp av musiken, hitta motivation och verkligen låta all min fokus vara inriktad på B. Dessa pass har oftast gått så himla mycket bättre redan från start emot de pass när jag inte har musik i öronen.
Men sen är det ju det här att man inte alltid kommer ihåg att ta med sig hörlurarna, vilket ofta sker, så därför har jag inte hunnit rida med de så jättemånga gånger, men av de gånger jag gjort det så har jag som sagt märkt så himla stor skillnad på mitt sätt att rida och verkligen hitta kontakten till B.
 
Musik är ju också en väldigt bra källa att få fram minnen, sorliga som roliga. Och det är alltid lika roligt när man hittar en låt man lyssnat på mycket när man var yngre och kan titta tillbaka på hur man var då.
 
Även i skolan lyssnar jag mycket på musik. Och de dagar jag av någon anledning inte kan lyssna på musik så blir jag så otroligt omotiverad, det är precis som att en avdelning av mitt hjärnkontor bara stängs av och slutar sammarbeta. Så jag antar att musik överlag, i vilken situation som helst, motiverar mig något enormt vilket är väldigt viktigt för att jag ska kunna ta mig igenom dagarna på bästa möjliga sätt.
 
 
 
Nedan ser ni BIGBANG, ett av mina favorit band på den koreanska sidan vilket va den gruppen jag var i London och såg i December, som framför sin låt 'Haru Haru' i en aukustisk version. Och denna låt är ett exempel på en låt som jag tar fram när jag känner mig lite vilsen, så att jag kan få känna mig lite nere för en stund och sedan ta mig tillbaka igen. Den är ganska sorlig och tilltalar mig något enormt. Denna låt låter nog helt knasig i era öron, men ta er tiden att lyssna på den, den är otroligt vacker (även om ni inte begriper vad dem sjunger) ;)


Så vad jag ville komma till var helt enkelt, att vi alla har olika inspirationskällor här i livet. Och jag skulle nog säga att musiken är min största inspirationskälla. Det är säkert många som känner samma sak som mig. Och jag tycker att det är otroligt viktigt att man har något att få inspitation och motivation från, för det gör livet så himla mycket bättre och livligare!

Vad är din inspirationskälla?

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar