onsdag 23 januari 2013

Ridpass - Ella

Det fick bli ett pass på ridbanan idag som för tillfället faktiskt är riktigt bra att rida på nu. Förutom kylan så gick det verkligen jätte bra att rida Ella idag.
Till en början så var hon lite stretig som vanligt men efter lite flytt för skänkel, skänkelvikningar och volter så blev hon riktigt fin i båda varven. Hennes sämsta varv är vänster men vänster är mitt bästa i skritt och trav så det passar ju utmärkt för då kan jag få igenom henne ordentligt där och det fick jag! Tog även lite trav men då ville hon bara springa iväg så jag tog ett steg tillbaka och tränade på övergångar och Gud så fin hon blev sen! Fick dock påminna henne ibland om att inte rinna iväg. Gick då ner till skritt och började om så fort hon släppte och rann iväg. Efter ett tag med detta så kunde jag trava mer och mer och mindre skritt behövdes. Känns som att detta kommer bli ett bra upplägg för henne i kommande ridpass. Fick till traven i ett bra lugnt tempo men ändå mycket energi!
Tog ingen galopp idag utan vill vänta tills hon är helt igenom i dom andra gångarterna först.
Iallafall så känns det så himla kul nu och jag ser redan fram emot i morgon till nästa pass så att vi kan repetera det vi gjorde idag, och måste slinka in att detta var på vanligt tredelat bett också!
Luna och Emma red på ridbanan samtidigt som oss!

/Sofie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar