fredag 18 januari 2013

Kall uteritt

Hej på er!

Har alldeles nyss duschat efter ett träningspass. Det bar emot att sätta på sig träningskläderna men det var bara att bita ihop och göra det, nu ska jag hålla denna rutin varje dag och inte slappa bort det bara för att jag inte har någon lust! Träningspasset gick bra, dock så bröt jag en nagel. Haha det låter som världens mesigaste sak, men alltså, mina naglar måååste vara perfekta annars blir jag inte glad så när jag upptäckte att ena nageln var av blev jag alldeles ledsen i ögat, haha!

Det blev en kall men väldigt trevlig ridtur ihop med Sofie och Luna idag och självklart Sofies söta "fladder öra" Thea! Gick väldigt bra om man bortser från att B vid några tillfällen tyckte att Thea var riktigt läskig, troligtvis p.g.a hennes täcke. Men annars var han väldigt duktig, det börjar ta sig nu efter allt slit med att han ska våga hålla täten vid uteritter och inte mesa och försöka vända hemåt. Vi lyckades till och med passera tre pinnar med plastpåsar på sig (typ fågelskrämmor) med endast en halv meters mellanrum utan att B blev rädd = RIKTIGT duktig häst! Han har endast sett dessa på långt håll förut och då har han nästan dött av rädsla, men nu när vi passerade dem gick det strålande!

Sofie hade sin kamera med sig och knäppte några bilder, det var så fruktansvärt kallt ute så det gick knappt att fota, men någon bild blev det nog. Lägger upp dem senare!

Något jag dock är lite orolig över är att B trampade ner i ett hål som var under snötäcket och höll nästan på att gå omkull. Han trampade ner med h.bak ben och kändes en aning stel efteråt, vilket är förståeligt för man vet ju själv hur ont det gör när man t. ex trampar snett, eller varför inte trampar ner i ett hål. Hoppas att han inte känner av det något imorgon, för det skulle ju verkligen vara pricken över i om han ska behöva vila några dagar p.g.a sträckning. MEN, nu ska jag endast tänka positivt och hoppas på att han är lika pigg och glad imorgon som han var innan han trampade ner i hålet! :)


Strålande solsken precis när vi kom ut till stallet.

B och "fladder öra". 


Mulet och 1000 gånger kallare än när vi kom, burr!



Nu ska jag, tråkigt nog, sätta mig och plugga lite innan "slapp klockan" ringer och jag ska slänga mig i soffan och bara lata mig, kanske att jag hittar något bra att se på? Vem vet. ;)

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar