onsdag 23 januari 2013

Hejsan!

Nyligen hemkommen och ny duschad efter att ha varit ute och rastat hunden, nej just ja, hästen var det.. Men ibland undrar man om han egentligen var menad att vara hund istället för häst?
Blev ingen tömkörning då det var alldeles för kallt för att jag ens skulle klara av att komma på några bra övningar, så vi tog oss en mysig promenad istället!
Tog en lite annorlunda promennix än den vi brukar ta runt bergshagen. Tog först ett varv runt bergshagen, sedan vek vi av ut mot ett fält, pulsade lite snö och gick sedan förbi alla höbalar som står staplade bortom stallen och sedan var vi hemma igen. Det gick som sagt riktigt bra, B knatade på bra, stannade lite här och där för att nosa och kraffsa i snön efter något att äta på, gick lite till och stannade sedan igen för att göra samma visa, detta upprepades ett flertal gånger under promenaden, han är så himla über söt när han håller på med sina saker. Sedan emellan åt så skulle han promt gå precis där jag gick, han gillar att vara vääldigt nära under promenader, vilket jag inte har något emot, men när jag har ett dike precis bredvid mig och han kommer och trycker på mig så känns det inte lika trevligt längre, haha! Jag hade honom på långt "koppel" och han tycktes gilla det starkt då han gick och slängde på huvudet, försökte fånga grimskaftet och sedan skulle han försöka få igång mig genom att små naffsa lite i jackan, en riktig spillevink det här vill jag lova, men en riktigt mysig och trevlig sådan!

Väl tillbaka i stallet, kollade jag så att broddarna satt där dem skulle och skämde bort honom med lite äpplen och sedan fick han sin kvällsmat = riktigt nöjd kille! :) Och jag hann faktiskt putsa mina älskade ridstövlar som stod så ledsna och dammiga i mitt skåp, fy skäms på mig, och även tränset fick sig en genom putsning, välbehövligt! Resten av utrustningen får jag fixa någon annan dag för det hans inte med idag!

P.g.a kylan så la min mobil av bara efter några sekunder efter att jag tagit ur den ur fickan för att fota ett kvällsfoto, så jag har tyvärr inga bilder från idag att bjuda på utan det får bli en favorit i repris helt enkelt!

Nu ska jag jag ta mig en kopp med riktigt gott te, en kvällsmacka och sedan slå mig ner i soffan för en stunds teve tittande innan sängen ropar så att jag orkar upp till skolan imorgon!

Nattis! :)

Fina, fina B i somras! 



/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar