tisdag 29 januari 2013

Bagheera 29/1-13

Idag fick B tyvärr lov att vila då han ej har någon sko på vänster bak. Då Kanne fick lov att ta bort den igår kväll p.g.a att den hoppat snett av någon anledning, så det var helt enkelt inte bra att den satt kvar. Så bort fick den åka och nu väntar vi på att hovis ska komma ut vilken dag som helst och sko om alla fyra fossingar så är vi fit for fight igen!

Självklart är B absolut inte glad över att behöva vila, men jag vill inte ta någon promenad eller något så att han måste belasta hoven mer än han redan gjort under dagen, då jag helt enkelt inte vill riskera några onda fossingar eftersom att han är väldigt ömfotad av sig och lätt börjar ömma om han får belasta för mycket. Så jag bedömde helt enkelt att han tyvärr får vila även fast det tar emot, men hellre vila än att dra på sig några onda fossingar! Han fick komma ut i ett par minuter i liten hage och lufta sig lite i alla fall och sedan tog vi en genom borstning och lite gos innan han fick hoppa in i boxen igen. :)

Idag tänker jag faktiskt skippa träningen och ta en slapp kväll och göra precis vad jag känner för att göra och just i nuläget vill jag mest äta lite kvällsmat och sedan lägga mig och slumra i sängen med någon bra serie på. Så det ska jag nog göra, så vi hörs när vi hörs! :)

Bagge fis på besök i Blå :) 


/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar