söndag 27 januari 2013

Söndag.. Igen

Hej!
Alltså, jag kan inte förstå varför helgen alltid flyger förbi, det känns knappt som att jag hunnit gjort något. Visserligen var jag så himla trött igår eftermiddag att jag placerade mig i soffan resten av dagen, men det känns ändå på något sätt att det nyss var fredag? Men detta är ju ett dilemma man kommer till varje söndag, förmodligen för att söndagar är den värsta dagen, enligt mig, för det är då man inser att man borde ha gjort massa saker under helgen som inte kommer att hinnas med i veckan. Men jag har ju å andra sidan endast mig själv att skylla!

Idag står en lång skrittur på schemat. B har förmodligen lite träningsvärk idag så då passar det ju bra att ta en lång skrittur och värma upp musklerna ordentligt! Jag ska försöka ta samma tur som vi red igår, då det är en alldeles perfekt tur!

Jag har även planerat att städa igenom heela skåpet samt inne runt våra fodertunnor, putsa igenom all utrustning, ta en vända uppe på skullen och fixa våran del med så som att sopa, plocka reda på höpåsar och göra det allmänt städat helt enkelt. Packa nya höpåsar om det behövs (vi gör iordning ett gäng höpåsar så att vi slipper göra det varje dag) och sedan försöka få ordning på lite täcken, såg att det råkat bli lite utav ett bombnedslag på våra täckeshängare med alldeles för mycket täcken för att man ska kunna hänga upp dem ordentligt.
Så som ni ser så har jag lite att göra idag och det kommer att bli väldigt skönt när det är gjort, och det är ju minst sagt trevligt också att öppna upp skåpet och mötas av ett välstädat skåp med ordning och reda!

Nutte igår :) 


Nu ska jag ta och hoppa ner i mina träningskläder och köra ett träningspass så att jag vaknar, för gud så trött jag känner mig. Så vi hörs senare ikväll!

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar