tisdag 29 januari 2013

Dagens aktivering Roffe

Hej på er!
Idag fick jag äran att rida Roffe, min gamla foderhäst. Och när jag fick frågan om jag inte kunde motionera honom så blev jag ju såklart mer än glad, för det är nog bland den bästa häst som finns på denna jord, en riktigt mysig herre! När jag satt upp så kändes det som att sitta upp på en liten ponny, eftersom att jag är van vid Bs stora kropp och framför allt hans långa hals, men nu var det inte riktigt så. Även om Roffe själv inte är särskilt liten så var det stor skillnad och det kändes nästan som att jag hade hans huvud i knät på mig, så ur gulligt! Men Roffes skritt är nog bland den bästa som finns, en riktig "gungstol skritt", mysigt!

Vi skrittade ut en sväng på 40 minuter nu på kvällen i mörkret och det gick mer än bra. Eftersom att det var ett par år sedan jag hade honom på foder så var det såå mysigt att få sitta upp igen och ta en tur! Roffe är ju raka motsatsen till B kan man väl säga, Roffe är otroligt stabil och säker att rida ut på och bangar inte ur i första tag, men kan självklart titta på saker som alla hästar gör, men han är aldrig som Bagheera, bangar ur nästan direkt och får panik när han ser läskiga saker. Även om jag ändå tycker om att rida ut på B trots att han är lite oberäknelig så var det otroligt skönt att bara kunna sitta upp på Roffe och ta en tur och inte bry sig om att det var kolsvart ute.

Roffe var väldigt avspänd under turen men det var någon gång som han reagerade på något men förutom det var han väldigt avspänd och lullade på! Tog även en sträcka trav och det var ju självklart uppskattat! :)

bild från idag

 Ni får ett par härliga sommarbilder också! :) 




Usch, dessa bilder fick mig bara att längta ännu mer till sommaren, förbaskat också!.. ;) 


/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar