fredag 11 januari 2013

Fredag kväll

Hej på er!
Fy fasikens så skönt det ska bli med helg, är tok trött, nästan så att ögonen står i kors just i skrivande stund, haha! Jag skulle kunna hoppa i säng redan nu, men får hålla mig uppe ett litet tag till i alla fall!

Tråkigt nog så var det sista dagen idag med att sluta redan vid 11,30 och den "riktiga" skoltiden drar igång igen på måndag. Visserligen går jag endast till 14,00 eller 15,00 i veckorna, men för mig är det alldeles tillräckligt för att jag nästan ska somna under de sista timmarna, snacka om att jag verkligen inte har en känsla för skolan, haha! ;) Och värre lär det ju bli i gymnasiet, men vad kan vi göra, det är ju helt enkelt bara att gilla läget, försöka tänka positivt och ta sig igenom det! :)

Under kvällen var jag ute och pysslade i stallet, och lyckades plocka ner en spånbal från översta "hyllan" i stapeln, kan ju säga att jag faktiskt blev förvånad själv att jag fick ner den. Men är man tillräckligt envis så fungerar ju det mesta. Så B fick komma in i en alldeles harmonisk box, skämt åsido, det blir ju så himla trevligt i boxen när man lägger in en ny spånbal, alldeles ljust och det doftar ju faktiskt gott om spånet!

Hann dock inte rida innan mörkret la sig över oss, så det fick bli en mysig mörkerritt istället! Även idag slängde jag på fleecetäcket och satt upp barbacka och red iväg en sväng med pannlampan som enda lyset, så himla mysigt! Trots att vi endast höll oss i närheten av stallet så räckte det gott och väl! Idag var B lite mer reserverad och vaksam då det blåste lite granna och yrde puder snö så det var ett par gånger som han blev lite rädd och körde sina fina passage steg. Vi lyckades också ta oss förbi den stora, stora läskiga traktorn på parkeringen utan att B blev alldeles för rädd, ett plus i kanten - duktig kille!

Innan jag åkte hem så skämde jag bort honom lite extra och la in ett litet smakprov av kvällsmaten i krubban. Hur kan man undgå att skämma bort dem lite extra när dem står där med sina gigantiska bruna ögon och bara tittar på en, det är ju så att man smälter. De vet exakt hur dem ska göra för att få något gott, kloka djur!

Tömkörningsbild från i somras.

Imorgon ska jag bland annat in till "storstaden" och klippa mig samt iväg till Frida och äta lite mat innan jag och Emma tar en tur till biografen och ser på den nya Hobbit filmen, har dragit ut lite på tiden men nu ska vi äntligen se den, får hoppas att den är lika bra som alla säger! Jag har dock lite halv ångest över att jag ska klippa mig, då jag behöver klippa bort cirkus 2 dm av håret för att det är så pass slitet, tror att en tår kommer att falla imorgon, haha! Skämt åsido, det blir säkert jättebra och om det inte blir det får jag gräva ner mig i en grop tills det växt ut igen helt enkelt! ;)

Under kvällen har jag även hunnit med ett träningspass och idag fick det bli endast magövningar. Och om jag säger så här, jag ville bara öppna dörren, gå upp till sängen och lägga mig och dö i någon minut, för fy vad jobbigt det var. Det är dessutom första gången jag gör detta träningspass vilket också nog har en bidragande faktor till att man helt enkelt inte pallar med. Så jag är inte alls nöjd över min insats där, men jag hoppas på ett bättre resultat imorgon för då kör vi igen!


Nu ska jag inta fredagskvällen och bara slappna av så hörs vi när vi hörs! Hejs! :)

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar